.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سکونت 75 درصد دامداران گیلان در داخل جنگل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از سکونت 75 درصد دامداران استان در داخل جنگل خبر داد.

به گزارش شمال نیوز رحمت الله رحمانی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه در گیلان 27 هزار خانوار در داخل جنگل زندگی می کنند، افزود: یکی از پروژه های طرح صیانت خروج دام یا خانوارهای جنگل نشین از جنگل ها بوده است.

وی همچنین از تسریع در خروج تک خانوارهای جنگل نشین در استان خبر داد و اظهارداشت: این خانوارها از حداقل زندگی محروم هستند.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: امکانات دامداران جنگل نشین از قبیل اعیان، عرصه، مستحدثات، پروانه چرا، دام و غیره به قیمت روز از آنان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بجز تک خانوارها، سایرجنگل نشیانان نباید از جنگل خارج شوند بر ضرورت تدوین برنامه های متنوع برای جنگل نشیانان به جهت حفظ و صیانت جنگل ها تاکید کرد.

رحمانی گفت: در داخل جنگل های استان روستاهای متعدد بالای 50 خانوار که دارای امکانات زیربنایی خوبی از قبیل برق، جاده و غیره هستند براساس طرح هادی محدوده ساکنان مشخص و همچنین جهاد کشاورزی با بکارگیری یافته های علمی جدید و روش های مختلف نسبت به تقویت اقتصاد روستاییان از قبیل دورگیری و اصلاح نژاد دام ها اقدام کند.

وی افزود: مراتع و جنگل های استان ظرفیت محدودی دارد و باید در حد ظرفیت خود استفاده شود چرا که خارج از این پتانسیل سطح منابع خدادادی مورد تخریب قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان همچنین با اشاره به اینکه سه برابر ظرفیت جنگل ها و مراتع گیلان، دام در استان وجود دارد، بیان داشت: هم اکنون مراتع و جنگل های استان به شدت در حال تخریب بوده و سیل های اخیر نشانگر این واقعیت است.

وی همچنین با بیان اینکه دامداری در جنگل های برای دامدار با توجه به تولیدی که دارد مقرون به صرفه نیست، یادآورشد: بنابراین باید تولید در واحد سطح افزایش یابد یعنی اصلاح نژاد دام انجام شود، میزان بهره برداری بالاتر، رفت و آمد دام در جنگل کمتر و با دامداری های بسته در داخل جنگل امکاناتی فراهم تا جنگل نشینان بتوانند در داخل جنگل زندگی کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.